היתרונות בקרן השתלמות

בתי השקעות רבים מציעים לנו את קרנות ההשתלמות כמוצר הפיננסי הלוהט בשוק. קרן השתלמות מציעה יתרונות אדירים עבור השכיר, המעסיק, והעצמאי, מתוקף היותה פטורה ממס וידידותית למשתמש. כתכנית חיסכון לטווח בינוני, קרן ההשתלמות היא הבחירה הכדאית ביותר.

קרן השתלמות היא קרן חיסכון לטווח בינוני, לתקופה של 6 שנים, כאשר ישנה אפשרות לשכיר להוציא את כספי הקרן לאחר 3 שנים, לצורך השתלמות מקצועית בלבד. לאחר 6 שנים של השקעה בקרן ההשתלמות הסכום שנצבר יכול לשמש לכל מטרה על ידי מחזיק הקרן.  בנקים, חברות ביטוח, ובתי השקעות רבים מציעים את אופצית קרנות ההשתלמות כפתרון יעיל עבור המעסיק, השכיר, והעצמאי. הסכום החודשי שיעביר שכיר לקרן ההשתלמות הוא 2.5% מהשכר, כשהמעסיק מוסיף 7.5%. כך הסכום שנצבר מדי חודש שווה ערך ל - 10% מהמשכורת. אם המשכורת שלך היא 7000 ש"ח, אזי 700 יופרשו לקרן ההשתלמות כל חודש, ובתקופה של 6 שנים, הסכום יגיע ל – 50,400 ש"ח.

בתי השקעות שונים מציעים מגוון של קרנות השתלמות היכולות להניב תשואה נוספת למחזיק הקרן: (1) קרן השתלמות מנייתית בה הקרן משקיעה לפחות 50% במניות ואופציות, והשאר באג"ח שקלי או במק"ם ופקדונות (2) קרן השתלמות אג"ח בה הקרן משקיעה לפחות 50% באגרות חוב מסוגים שונים (3) קרן השתלמות מט"ח בה הקרן משקיעה לפחות 75% מנכסיה במטבע חוץ (4) קרן השתלמות גמישה בה הקרן משקיעה בכל סוגי ההשקעות תוך כדי מעבר דינמי בין השקעות בנכסים פיננסיים שונים. קרן השתלמות גמישה מוצעת לרוב על ידי בתי השקעות פרטיים ומקצועיים ולא על ידי הבנקים וחברות הביטוח.

אם כן, כעת נסקור את היתרונות של קרן ההשתלמות עבור כל אחד מהגורמים בשוק העבודה הישראלי – המעסיק, השכיר, והעצמאי.

יתרונות קרנות השתלמות עבור המעסיק – 



  1. יצירת נכס פיננסי עבור השכיר, שעל פי שוויו יוכל לקבל הלוואות מהבנק במקרה הצורך. כך המעסיק גורם לשכיר ללוות כספים מהבנק ולא ממנו. 
  2. חיסכון בהוצאות השוטפות על כל שכיר, כגון ביטוח לאומי והטבות סוציאליות.
  3. הוצאה מוכרת לצורכי מס.
  4. תיגמול העובדים והערכה כלפיהם – מהווה חלק מכלל ההטבות הניתנות לשכיר במקום העבודה.

יתרונות קרנות השתלמות עבור העצמאי – 


  1. קרן ההשתלמות מוכרת לצרכי מס.
  2. הכסף שנצבר בקרן ההשתלמות יכול לשמש לכל מטרה, על פי קביעתו הפרטית של העצמאי או בעל העסק.  


יתרונות קרנות השתלמות עבור השכיר – 



  1. פיצוי כספי נוסף למשכורת. כל שקל שמועבר לקרן ההשתלמות הוא פטור ממס, בעוד שכל שקל שנוסף למשכורת, חל עליו ניכוי מס.
  2. יצירת נכס פיננסי שיכול לשמש בסיס למימון מקצועי כעבור שלוש שנים, או לכל מטרה אחרת בתום שש שנים. 
  3. מאפשר קבלת הלוואות גישור על ידי הבנקים על סמך ערך קרן ההשתלמות.
  4. פטור ממס שוק ההון על רווחים ריאליים גם על הצבירה וגם על ההפקדות בכפוף לתקרת ההפקדה המוכרת.

קרן השתלמות נהפכה בשנים האחרונות למוצר פיננסי לוהט. על כל שכיר לדרוש קרן השתלמות ממעסיקו, ודאי נוכח העובדה שגם המעסיק מרוויח מקרנות ההשתלמות של עובדיו. על מנת למקסם את הפוטינציאל הגלום בקרנות השתלמות מומלץ לבחור בית השקעות המציע תכנית השקעה אטרקטיבית. אם כן, בפגישת השכר הבאה שלכם עם הבוס, תדרשו קרן השתלמות פטורה ממס, ולא תוספת למשכורת ש – 50% ממנה ינוכו במס הכנסה. בתכנון פיננסי לטווח ארוך, קרן השתלמות היא פלוס אדיר שחובה להנות מיתרונותיו הניכרים במשק העבודה הישראלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה