מתי זה הזמן הטוב ביותר לשחרר קרן השתלמות?


הסבר קצר על קרן ההשתלמות ועל המטרה של אפיק החיסכון הזה

נתחיל בהסבר על קרנות השתלמות באופן כללי למי שלא מכיר את אפיק החיסכון הרווחי הזה ואת האפשרויות שהוא נותן לנו. קרן השתלמות היא קופת גמל שמיועדות לעובדים שכירים, עצמאיים וכן לבני קיבוצים ומושבים שיתופיים. במקור, שימשה קרן ההשתלמות כחיסכון שנועד למימון השתלמויות ולימודי המשך לעובדים שכירים במשק. כיום משמשת קרן ההשתלמות כאפיק חיסכון כללי למטרות משתנות, בטווח זמנים בינוני ועם זאת עם הפטור ממיסוי ממנו נהנים אפיקי החיסכון לטווח ארוך. למרות היתרונות המשמעותיים של הטבות המס הללו ושל קרן ההשתלמות, רק 37% מהעובדים משחק נהנים מהאפשרויות שהיא נותנת לנו, ולכן חשוב להכיר היטב את ההזדמנות הזאת ולדעת לנצל אותה – ולדעת גם מתי לפדות אותה.

הרבה אנשים מתלבטים מתי כדאי לשחרר את קרן ההשתלמות שלהם

את הכספים שחסכנו בקרן ההשתלמות אנחנו יכולים להתחיל למשוך כשש שנים שלמות לאחר תחילת החיסכון (זה מה שנחשב אפיק חיסכון בינוני), או שלוש שנים במידה ואנחנו לאחר גיל הפרישה. אם נרצה למשוך כספים לפני פרק הזמן הזה, לא נהנה מהטבות המס ולכן ממש לא כדאי לנו לעשות זאת. בעבור תשלום על השתלמות של ממש ניתן למשוך את הכסף בכל מקרה לאחר שלוש שנים. מרבית האנשים פוגשים בהתלבטות משמעותית בנוגע לקרן ההשתלמות שלהם לאחר פרק הזמן הקבוע של שש השנים. האם כדאי לנו למשוך את הכסף הנזיל שחסכנו או להמשיך לחסוך לתקופה נוספת? באופן כללי, כל עוד אין לנו שימוש מיוחד בכסף הזה כדאי שלא למשוך אותו סתם כך, וההתלבטות האמיתית מגיעה כשיש לנו מטרה משמעותית למשוך את הכסף בעבורה.

אחת האפשרויות שקורצות לרבים היא לשחרר את קרן ההשתלמות בשביל להקל על המשכנתא

כשאנחנו לוקחים משכנתא אנחנו למעשה מקבלים את אחת ההחלטות החשובות ביותר בחיים שלנו וכן מתחייבים לעסקה הארוכה והיקרה ביותר בחיים שלנו. תשלום משכנתא הוא תשלום ארוך שנים של אלפי שקלים בכל חודש, שנותן לנו לשלם על דירה עד שהיא תגיע לבעלות מלאה ובלתי מעורערת שלנו. כספי קרן ההשתלמות יכולים בהחלט לשמש אותנו למקדמה כספית ראשונית שתקל משמעותית על תשלומי המשכנתא החודשיים שלנו לטווח הקצר והארוך. במקרים רבים מדובר באפשרות איכותית שכדאי לנו לפדות בעבודה את קרן ההשתלמות, אך לא מדובר פה במקרה מחייב.

נתחו את מצבכם בצורה מקצועית ואיכותית ותקבלו את ההחלטה הנכונה

הדבר החכם ביותר שאנחנו יכולים לייעץ לכם לעשות הוא לעשות חישוב משכנתא איכותי, לבדוק האם אתם יכולים לעמוד בשלב זה בתנאי המשכנתא שלכם בלי לפדות את קרן ההשתלמות, ורק במידה והתשובה לשאלה הזו היא לא, כדאי לכם לפדות את קרן ההשתלמות. כמו שאומרים באנגלית, כל עוד יש לכם אפשרות את הכסף הזה כדאי לשמור ליום גשום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה