אם עוד לא דאגת לעתיד שלך - הכתבה הזאת תעשה לך סדר

תכנון לטווח רחוק מחייב היכרות עם מגוון רחב של מכשירים פיננסיים. מי שמשכיל לפתוח קרן השתלמות לדוגמא יכול לנצל אותה לטובת השקעות מניבות, רכישת נכסי נדל"ן, שיפוץ בית, לימודים גבוהים ועוד. לעומת זאת, קרן פנסיה אפקטיבית רק לאחר הפרישה ומגיל מסוים. סוגים אחרים של מכשירים פיננסיים יכולים להיות השקעה במט"ח, רכישת מניות וכן הלאה. השאלה היא כיצד משתמשים במשאבים ובאיזה אופן כדאי לחלק אותם.

יש כמה דברים שכדאי לדעת על מנת להיערך לעתיד פיננסי טוב יותר. ראשית, חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע טרם קבלת החלטות. מומלץ להגדיר מטרות וצרכים, להבין את מסגרת ההשקעה האופטימאלית ביחס לרמת ההכנסה ולהימנע מסיכונים. שנית, רצוי להתאזר בסבלנות ולא לחפש אחר קיצורי דרך. מי שרוצה להשקיע בנכסים חייב לבצע חישוב משכנתא ולהביא לידי ביטוי את הריביות, פריסת התשלומים, הסדרי ההחזר וכן הלאה. רק כך ניתן להשיג תשואה אטרקטיבית וגם למנוע הוצאות בלתי צפויות.

ההבדלים בין עובדים שכירים ועצמאיים

היבט לא פחות חשוב של סדר וארגון בדאגה לעתיד דורש הבחנה בין עובדים שכירים ועצמאיים. בכל הנוגע לקרן השתלמות, מעסיקים של עובדים שכירים לא מחויבים על פי החוק לבצע הפרשות. לרוב מתבצעות ההפרשות במסגרת של הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה לחוזים אישיים. במקביל, עובד עצמאי יכול להחליט האם להפריש כספים לקרן השתלמות. הוא זכאי להטבות מס בגין הפרשות אלו ועד לתקרה מסוימת.

דאגה לעתיד עם או בלי קרן השתלמות דורשת מהאזרחים היכרות עם השלבים השונים למימוש הזכויות. בסופו של דבר, אי אפשר לרכוש נכס נדל"ן או לצפות להשיג תשואה גבוהה מבלי לעקוב אחר ההנחיות והצעדים המקובלים. הטיפ בהקשר של קרנות נאמנות הוא לבדוק מראש את התנאים למשיכת הכספים ללא עמלה. יש למלא בקשה על גבי טופס של החברה המנהלת את הקרן, לצרף תצלום תעודת זהות ומסמך בנקאי המאשר את העברת הכספים על שם העובד בלבד ולעיתים גם לצרף מכתב מהמעסיק לגבי שחרור הכספים.

מה חשוב לדעת על קרנות השתלמות?

קרן השתלמות היא בין המכשירים הפיננסיים המומלצים על ידי אנשי מקצוע בתחום ההון. חשוב לדעת כי בעת הפסקת התשלומים לקרן השתלמות אין פגיעה בקרן והקופה ממשיכה לצבור ותק וריביות. הותק בקרן השתלמות נספר ממועד ההפקדה הראשונה ולכן כדאי להקדים אותו ככל האפשר. במקרה של פטירת העובד ניתן גם למשוך את הכספים מיידית מתוך הקרן וללא הגבלה או תשלומי קנסות.

לסיכום, קרן השתלמות יכולה להעניק את הבסיס להשקעה פיננסית משתלמת בטווח הקצר והארוך. הטיפים העיקריים הם להחליט על תכנית מסודרת, להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהביא לידי ביטוי את האפשרויות ביחס ליכולת ההחזר ועם כמה שפחות סיכונים לא רצויים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה