אפיקי חיסכון מפנסיה- כל המידע

אין זמן מוקדם מדי להתחיל לחשוב על הפנסיה. בשנים האחרונות אנחנו עדים לכך, ויתרה מזה התכנון חייב להיות מעמיק ויסודי, אחרת אנחנו עלולים למצוא את עצמינו בבעיה. תוחלת החיים שלנו הולכת וגדלה, בעוד שאת תקופת העבודה בחיים אנחנו מסיימים בתחילת שנות השישים. עובדה זו מציגה מצב שבו אנשים צריכים להתקיים משך עשרות שנים, ברמת חיים סבירה לכל הפחות, בהעדר הכנסה קבועה מעבודה. תכנון פנסיוני הוא אחד הדברים החשובים ביותר שנוכל לעשות למען עצמינו והוא יבטיח לנו שאת הגיל השלישי נוכל להעביר בנחת והנאה.

זה נכון שכשעדיין צעירים קשה לחשוב רחוק כל כך, אבל ככל שנקדים לתכנן את הפרישה שלנו כך נוכל לשלוט ברמה גבוהה יותר על איך היא תראה.

במדינת ישראל קיים חוק מזה 6 שנים בערך המחייב כל אדם במדינת ישראל להפריש לטובת חסכון פנסיוני. המוצר הנפוץ ביותר הוא קרן הפנסיה, אך הוא כלל אינו היחיד.

תכנון פנסיוני

לרובינו יש קרן פנסיה אליה מועברים תשלומים חודשיים המהווים אחוז מסויים מהשכר. ההפרשה לטובת הפניסה היא משותפת, על ידי העובד והמעביד ביחס של שליש ושני שליש. גם עצמאיים צריכים להפריש לטובת קרן פנסיה.

לצידה ישנם עוד כמה כלים בעלי מאפיינים שונים ואחד בולט במיוחד לאור היתרונות הרבים שהוא מגלם בתוכו זהו קרן השתלמות. קרן השתלמות היא אפיק חסכון שיכול להיות גם פנסיוני, אך לא רק. הסבתו לחסכון פנסיוני בלעדי או משלים כדאית כל כך לאור היתרונות של כלי זה- הטבות מס ניכרות.

במקורה, קרן השתלמות כשמה כן היא קופת חסכון למטרות השתלמויות ולימודים. ככזו היא מיועדת גם לחסכון לפרקי זמן בינוניים, שכן במידה והקרן תפרע לטובת לימודים ניתן יהיה להנות מהטבות המס שלה כבר בתום שש השנים הראשונות לצבירה. במקביל, ניתן להסב אותה לחסכון לטווח ארוך ולצרף אותה לתכנון הפנסיוני שלכם, כך שבהגעתם לגיל פנסיה תוכלו לפרוע את הקרן ולהנות מאותן ההטבות.

תיעזרו באנשי המקצוע

מושגים פיננסיים ופנסיוניים בפרט הם עניין די מעורפל למרבית הציבור. אכן מדובר על עולם עשיר, מורכב ומלא מאד בפרטים רבים. מי שאינו עוסק בתחום כחלק ממקצועו או לכל הפחות תחביב שבו הוא משקיע שעות ארוכות, סביר שילך לאיבוד. לכל הפרטים השונים שמאפיינים את אפיקי ההשקעה והחסכון, את אופן ניהול קרנות החסכון וההיבטים הרגולטוריים והמנהלתיים יש משקל גדול מאד, הוא בעיקר יבוא לידי ביטוי במועד פרעון החסכון שלכם. בכדי לבצע את הבחירות הטובות ביותר כעת, אלה שתשרתנה אתכם הכי טוב בעתיד, חשוב לבצע את התכנון הפנסיוני בצורה מקצועית ויסודית. בכדי להצליח בכך כדאי לעבוד יחד עם מנהל השקעות או יועץ פנסיוני שיוכל לבנות לכם פרוטפוליו שיתאים לכם בצורה אופטימלית ויספק את המענה הטוב ביותר לצרכים הפרטיים והאישייםשלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה