מדריך למשקיעים מתחילים

את סוגי המשקיעים השונים ניתן לחלק על בסיס קטגוריות שונות, כך למשל משקיעים שרוצים להיות מעורבים בהשקעות שלהם, וכאלה שמעדיפים להפקיד את הניהול בידיים מקצועיות ולצמצם את המעורבות שלהם בנושא למינימום האפשרי. משקיעים שאוהבים סיכון וכאלה ששונאים אותו. משקיעים שיש להם העדפה מסויימת לאפיק כזה או אחר ומשקיעים ללא העדפות מיוחדות. משקיעים בעלי נסיון ואנשים שעושים את הצעדים הראשונים שלהם בתחום.

אם גם אתם הבנתם שהדרך הטובה ביותר לממש את הפוטנציאל של הכסף שלכם היא באמצעות השקעות ועוד לא עשיתם דריסת רגל של ממש בתחום, הנה כמה טיפים שיעניקו לכם חומר למחשבה.


  • הדרך הנכונה והטובה ביותר להשקעת הכסף שלכם תהיה באמצעות תיק השקעות אשר יאפשר פיזור של הכסף, הקטנת הסיכון והגדלת הסיכוי לרווחים עתידיים.
  • ניהול תיקי השקעות הוא תחום מורכב, עשיר ומצריך המון נסיון והבנה של השווקים. גם אם אתם מבינים את עולם שוק ההון ועל אחת כמה וכמה אם לא, חשוב מאד שאת תהליך ההשקעות שלכם ילווה איש מקצוע שיוכל לקבל את ההחלטות הנכונות בזמן הנכון. ניהול תיק השקעות היא אמנות של ממש והיא מחייבת מקצועיות בלתי מתפשרת.
  • בעיקר אם אתם מעוניינים להיות מעורבים בתהליך הבחירה וקבלת ההחלטות כדאי שתתחילו להכיר את השוק. ראשית, חשוב שתשארו בתחומים שמעניינים אתכם, כך יהיה קל יותר להבין מה קורה.
  • התאזרו בסבלנות. שוק ההון הוא עולם דינאמי שבו השינויים מתרחשים בהפרשים של שברירי שנייה, כאשר השינויים עצמם יכולים להיות תהומיים, מן הקצה אל הקצה. המטרה של מנהל תיק ההשקעות היא לייצר תשואה טובה לאורך זמן, כשבדרך סביר שתהיינה עליות מאד גבוהות לצד ירידות גבוהות לא פחות. החכמה היא לדעת לחכות, לא להכנס לפאניקה כשיש ירידות ונראה כי נכנסים להפסדים ולא להכנס לאופוריה כשהכל נמצא בסימן עליה. 

לימודי שוק הון

כמובן שבעיקר למי שמעוניין להיות משקיע מעורב במלאכת ניהול תיקי השקעות שלו, יש מקום להשקיע בלימוד, לפחות בסיסי. כיום ישנם מאגרים זמינים בכל עבר שיאפשרו לכם לקבל מידע רב ככל שתרצו על השוק, ברמת המיקרו והמקרו, ידע בסיסי וידע מתקדם יותר ואף ידע ממוקד שיסיע לכם להתמקצע בתחומים שונים.

שוק ההון הוא עולם רחב ועשיר במשתנים רבים. הכלים הפיננסיים שקיימים הם רבים ושונים ואיתם גם מסלולי ההשקעות, אופיין, סוג החברות וההרכב שלהן ועוד ועוד. כמובן שמדובר על שוק רגיש שמגיב כמעט לכל תנודה, מה שאומר שלצד הפן המקצועי, על המשקיע להיות מעורב גם בכל מה שקורה ברמה המדינית- פוליטית, בטחונית, תיירותיות וכיוצא בזה.

אם אתם לא רוצים להכניס את הראש לכל שטף המידע הזה, תוכלו להפקיד את משימת ניהול התיק בידיו של מנהל מקצועי שיעשה את כל העבודה עבורכם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה