מתי כדאי לפתוח קופת גמל

אנשים רבים שואלים את עצמם מהי קופת גמל, מה ההבדל בינה לבין אפיקי חיסכון והשקעה אחרים והאם ניתן לפדות את כספי קופת הגמל רק בעת פרישה לגמלאות. במאמר זה נגולל אודות קופות הגמל, יתרונותיהן ומתי כדאי להתחיל ולחסוך באמצעותן.

קופת גמל- כרטיס הביקור

קופת גמל היא נתיב חסכון לטווח הארוך. הפקדה לקופה זו משמע הפקדה לאפיק פנסיוני ממנו ניתן למשוך את כספי החיסכון ללא קנסות רק בעת הגעה לגיל הפרישה. עד שנת 2008 ניתן היה לבצע הפקדות לקופת גמל לתגמולים ולמשוך את כל ההון בגיל הפרישה. משנת 2008 משלמים את הכספים כקצבה חודשית וזאת על פי חוק. בנוסף, יש סוגים נוספים של קופות גמל, אם הכוונה היא אל קופה לפיצויים בה המעסיק מפקיד כספים שישולמו כפיצויי פיטורין לעובדיו, קופת גמל לדמי מחלה ועוד. כל אדם שמפקיד לקופת הגמל נקרא עמית ולכל עמית יש חשבון נפרד, בו נרשמים כל הנתונים אודות המשיכות וההפקדות שלו לקופה והתשואות של הקופה.

פתיחת קופת גמל

במועד הפרישה כל הכספים שהופקדו בקופת הגמל מועברים לתוכנית חיסכון פנסיונית ומאותה תוכנית מעבירים לגמלאי קצבה מדי חודש בסכום נקוב. חשוב לדעת שאין שום כיסוי ביטוחי בקופת הגמל, אך בהחלט ניתן לחסוך לתקופת הפנסיה על ידי הפקדת כספים בקופת הגמל, לרכוש מיני כיסויים ביטוחיים ישירות אל מול חברות הביטוח (שמציעות ביטוחים אלו) וכמובן שאם בוחרים לשלב את השניים, קרוב לוודאי שאותו אדם יהיה זכאי להטבות מס על רכישת אותם ביטוחים.

אפיק חסכון בקופות גמל משמע הנאה מהטבות מס ולכן כדאי לפתוח קופת גמל בכל שלב בחיים. אפיק חיסכון בקופת גמל הוא אחד האפיקים המשתלמים ביותר וזאת משום שכשכירים אינכם נדרשים לשלם כל מס על הפקדות המעסיק לחסכון. דבר נוסף אותו חשוב לדעת הוא, שכיום יש אפשרות של הפקדת הכספים וניהול הכספים וזאת באמצעות קופת גמל אישית ובכך לחסוך בעלויות דמי הניהול. רבים בוחרים קופת גמל על קרן פנסיה, כי הם מאמינים שבחירה נכונה של מנהלי הקרן תוביל לתשואה גבוהה יותר מזו אותה הם יוכלו להשיג בקרן פנסיה. בנוסף, משלמים דמי ניהול רק על אותו הסכום שנצבר מדי שנה ולא על הפרמיה. נכון להיום משתלם לפתוח קופת גמל כמה שיותר מוקדם ולחסוך כמה שיותר כסף.

אם אתם מעוניינים בחיסכון של קופת גמל שיפדה רק בגיל הפרישה, משתלם לכם לפתוח קופת גמל חדשה. חשוב לדעת שאם תחליטו לפדות את הכסף טרם היציאה לגמלאות, תצטרכו לשלם קנס משמעותי על הסכום ולכן דבר זה אינו משתלם. בנוסף, אם אתם עצמאים או שאתם עובדים בעבודה נוספת בה המעסיק אינו משלם לכם עליה, תוכלו להתחיל ולהפקיד לחיסכון פנסיוני ולקבל הטבת מס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה