כיצד תתכוננו היום לגיל הפרישה בזמן

הדרך הטובה ביותר להתכונן לגיל הפרישה היא לדאוג לפנסיה ולהכנסות קבועות המתאימות לרמת החיים הרצויה. פנסיונר מקבל פנסיית זקנה מקרן המשמשת אותו לאורך שנים. הפנסיה עצמה היא למעשה תשלומים חודשיים המשולמים על ידי הקרן לחשבונו של הפנסיונר. פנסיה יכולה גם לשמש נכים, שאירי מבוטחים או שאירי פנסיונרים.

ההבדלים העיקריים הם בין תנאי הפנסיה ואופי פוליסת הביטוח. כדאי להתכונן כבר היום לגיל הפרישה בעזרת תיאום פגישת ייעוץ עם אנשי מקצוע, בדיקת פוליסת הביטוח ובירור לגבי גובה התשלום החודשי. אין סיבה לחכות לפרישה על מנת לדאוג לדברים מן הסוג הזה ואפשר לנצל את השכר הקבוע לעדכון ושדרוג הפנסיה העתידית.

כל מה שצריך לדעת על קופת גמל

עוד דרך מצוינת ואטרקטיבית לדאוג היום לגיל הפרישה היא להשתמש בקופת גמל. זהו מכשיר חיסכון לטווח ארוך ובינוני עם יתרונות רבים. כל עמית בקופת גמל מחזיק בחשבון נפרד ויכול לעקוב אחר הפקדות, משיכות, רווח או הפסד על השקעה וכמובן דמי ניהול. כדאי היום להתכונן לפנסיה בעזרת התמקחות על דמי הניהול והשוואה בין ביצועי קופות גמל. בנוסף, תיקון לחוק של משרד האוצר קובע כי הפקדות לקופות גמל נועדו להקנות קצבה חודשית לכל החיים.

בשוק הפנסיוני יש שני מוצרים עיקריים המתייחסים לקופות גמל. המוצר הראשון הוא קופת גמל משלמת קצבה וקופת גמל לא משלמת קצבה. את כספי קופות הגמל שנצברו על ידי הפנסיונר עד שנת 2007 ניתן למשוך בגיל 60 עם פטור ממס ובמידה והוותק בקופה הוא מעל 5 שנים. משיכה של הכספים לפני תום תקופת החיסכון חייבת במס בשיעור גבוה של 35% ולכן היא אינה מומלצת. עם זאת, כספים שנצברו במרכיב הפיצויים אחרי חודש ינואר 2008 ניתנים למשיכה עם סיום יחסי ההעסקה, בעוד את כספי התגמולים ניתן למשוך בדרך של קצבה ולאחר העברתם לקופת גמל מתאימה. הקצבה הזו יכולה לממן את תקופת הפנסיה ולשמש כחלק מההכנסות החודשיות של המבוטחים.

האם משתלם לרכוש דירה?

קופות גמל, פנסיה וחסכונות הם חלק בלתי נפרד מסך כל המשאבים של אדם המתכנן פרישה בראש שקט. מנגד, יש גם אופציה של רכישת נכסי נדל"ן. דירות למכירה נחשבות אפיק השקעה אטרקטיבי המניב תשואה גבוהה. היתרון הוא רכישת נכס שיכול לשמש גם את הילדים והנכדים, אולם החיסרון הוא הצורך בהון עצמי גבוה. התשואה מהדירה לא ודאית ומשקיע המעוניין להשכיר אותה צריך גם לדאוג לחפש אחר שוכרים. זהו מסלול השקעה הדורש זמן ומאמץ מצד פנסיונרים ולכן הוא אינו מתאים לכולם.

לסיכום, תוכלו להתכונן לגיל הפרישה אם תפנו כבר היום את האנרגיות הדרושות להשוואה בין מסלולי השקעה וחיסכון. השתמשו בזכויות העומדות לרשותכם ובדקו את אופי קרן הפנסיה, קופות הגמל והמכשירים הפיננסיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה