קופות גמל למתחילים


אם אתם בתחילת דרככם בחיים והתחלתם לעבוד במקום מסודר אתם בטח שואלים את עצמכם מהן קופות גמל, מה חשיבותם לאדם צעיר ומה יתרונותיהם בעתיד. להלן כמה נתונים אודות קופות גמל שיעזרו לכם להבין על מה מדובר ולמה זה חשוב.

קופת גמל הוא חסכון ארוך טווח שמיועד לתגמל את החוסך בעת הפרישה מן העבודה. המדינה מעודדת חיסכון ארוך טווח מסוג זה על ידי מתן הטבות במס לעמיתי קופות הגמל. בנוסף לכך מניבה קופת הגמל תשואה לאורך השנים כך שכספי החסכון אינם רק חוזרים לחוסך ביום שהוא זקוק להם אלא שהם צוברים רווחים לאורך השנים. רווחים אלה מתאפשרים על ידי השקעה נבונה של כספי הקופות בנכסי הון שונים לאורך השנים. קופת גמל המנוהלת היטב יכולה לשאת תשואה יפה לאורך שנים וחיסכון שכזה יכול מאד להשתלם.

קופות הגמל בעקבות רפורמת בכר

בעקבות רפורמת בכר בשוק ההון משנת 2008 נקבע כי החיסכון הפנסיוני ינותב לאפיקים שיקנו לחוסך קצבה חודשית בעת הגיעו לפנסיה ולא תשלום חד פעמי. כך נוצרו בשוק שתי קופות גמל (לעומת סוג אחד שהיה קיים קודם לכן) – קופת גמל לקצבה וקופת גמל שלא משלמת קצבה. חשוב לדעת כי שוק קופות הגמל הכולל את קרנות ההשתלמות והפיצויים הוא שוק של כ 200 מיליארד שקלים. הכספים הללו מנוהלים על ידי חברות ביטוח ובתי השקעות שונים. רפורמת בכר בחנה את הדרך ליצור תחרות בשוק ההון כדי למנוע ריכוזיות וניגוד אינטרסים אצל גופים שונים הפועלים בשוק זה. עד שנת 2005 היו 90% מכספים אלה בבעלות הבנקים ורק 10% היו בבעלות חברות הביטוח וגופים אחרים. דבר זה יצר את הריכוזיות ואת ניגוד האינטרסים בין הבנק לבין עצמו בכל הנוגע לניהול כספי לקוחותיו.
רפורמת בכר החליטה שלוש החלטות חשובות בעניין זה:

  • הוצאת קופות הגמל מהבנקים והפיכת הבנקים ליועצי שיווק.
  • הבחנה בן משווקי הקופות הפנסיוניות וקופות הגמל לבין יועצי השקעות מסוג זה
  • מעבר נוח בין קופות הגמל השונות

כך הרחיבה הרפורמה את התחרות בשוק והגדילה את יכולת ההחלטה של החוסכים ואת כלי הניהול שלהם בכל הנוגע לכספים שלהם.

מדריך קופות גמל ופיצויים בפסגות

פסגות היא אחת החברות שמנהלת קופות גמל ובעקבות הרפורמה היא עושה זאת במגוון מסלולים ורמות סיכון שונות המאפשרות ללקוח לבחור את מסלול ההשקעה הנראה לו בהתאם לרצונותיו ויכולותיו הפיננסיות. מדריך קופות גמל ופיצויים בפסגות מאפשר לכם לבחון את המסלולים השונים לפני ההחלטה אודות הקופה הרצוייה לכם. זאת נעשה בין היתר על ידי מחקר של החברה אודות מסלולי ההשקעה השונים על מנת להביא לאופטמיזציה של ניהול הכספים שלכם.
אם אתם מחפשים לפתוח קופת גמל עשו זאת נכון ובידקו את מסלולי ההשקעה של כל קופה וקופה בנפרד וקבלו את הייעוץ הנכון. מדריך קופות גמל ופיצויים בפסגות עומד לשירותכם בכל עת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה