יתרונות החיסכון הפיננסי באמצעות קופות גמל

קופת גמל מהווה את אחד מאפיקי החיסכון הפיננסי האטרקטיביים ביותר ומדי שנה רבים מחליטים להתחיל ולהפקיד את כספיהם לקופת גמל זו או אחרת. במאמר זה נסביר מהי קופת גמל ומה היתרונות של חיסכון פיננסי באמצעותה.

קופת גמל- על מה מדובר?

קופת גמל היא מכשיר חיסכון פנסיוני לטווח בינוני עד ארוך. כאשר מזכירים את השם קופת גמל הכוונה היא אל קופת גמל לתגמולים. כל אחד יכול להצטרף אל קופה מסוג גמל, (עצמאי או שכיר) ולהתחיל להפקיד כספים. כל אחד שמצטרף אל קופת גמל ייקרא עמית ויזכה לכל מיני הקלות מס על הפקדת כספים. קופות הגמל מאגדות סוגים שונים של נכסים ואלו מוחזקים על ידי חברה שמנהלת אותם (בדרך כלל בית השקעות) לטובת העמיתים של הקופה. לכל קופה יש תקנון בין העמיתים לבין קופת הגמל. (חשוב לדעת את ההבדלים בין תקנון לבין חוזה). ניתן למשוך מהקופה כספים בהתאם לתנאי התקנון ובהתאם לפקודת מס ההכנסה. כספים שהופקדו לאחר 2006 ישוחררו למשיכה רק מגיל שישים. לפני כן, העמית יידרש לשלם 35% מס הכנסה על הסכום אותו הוא בוחר לשחרר. כל עמית משלם סכום קבוע שנקבע על ידי מנהלי קופת הגמל ונקרא דמי ניהול. הרווחים של הקופה הם בהתאם למומחיות של המנהלים של קופת הגמל.

המסלולים העיקריים

ישנם שני מסלולי קופת גמל וכל אחד צריך להגיע להחלטה מהו מסלול ההפקדה המתאים לו ביותר:
  • קופה משלמת לקצבה- משנת 2008 יש אפשרות להפקיד לקופה זו. בבוא הזמן יש אפשרות למשוך ישירות את הסכום כקצבה חודשית. אם אתם מחליטים לבחור במסלול זה חשוב מאוד שתתכננו מראש מהו סכום הקצבה בו תהיו מעוניינים כאשר תצאו לפנסיה ומהו המסלול המתאים ביותר של קופה משלמת קצבה.
  • קופה לא משלמת לקצבה- בניגוד לסוג קופת הגמל שמשלמת לקצבה כאן לא תוכלו למשוך ישירות את הכסף. תצטרכו להעביר אותו קודם לכן לקופה משלמת קצבה. יש אפשרות למשוך ממנה ישירות רק את מרכיב הפיצויים.
בעבר, התאפשר שחרור הוני של קופת הגמל. כיום יש אפשרות לקבל את הכסף רק על בסיס קצבה.

קופות גמל למטרות שונות

רוב האנשים שבוחרים להפקיד אל קופות גמל עושים זאת למטרת חיסכון, כלומר בקופה שנפתחה למטרת תגמולים לתקופת הפנסיה שלהם. בנוסף, יש סוגים נוספים של קופות גמל שנפתחות למטרות שונות, אם מדובר על קופה שנפתחת למטרת  תשלום פיצויי פיטורין, קופה לנשים בחופשת לידה ועוד. הניהול של קופות הגמל נעשה על ידי בתי השקעות וחברות ביטוח וחשוב לבחור באותו גוף פיננסי שמציע לכם קופת גמל במדיניות ניהול שמתאימה לכם.

לסיכום, קופת גמל מאפשרת לכל אחד מאיתנו חסכון חכם לימי הפרישה שלו. היתרונות של בחירה בקופת גמל רבים ולכל אחד יש אפשרות לבחור בקופה שמנוהלת בצורה שמתאימה לו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה