ניהול משא ומתן במצבי אי וודאות של השוק

ניהול מו"מ עסקי הוא אמנות לכל דבר. על מנת לנהל את המו"מ העסקי יש להיות מוכנים לתהליך, עם כל המידע הנדרש על המצב ועל מי שעומד מולנו וכמובן ישנה חשיבות רבה ליכולת הביטוי העצמי. במצבים של חוסר וודאות של השוק רבים חוששים על הכספים שלהם אותם הם שומרים בקרנות שונות כמו גם בקופות גמל. במצבים של חוסר וודאות מומלץ יותר מתמיד לצאת למשא ומתן מול אותן קופות. ניהול מו"מ עסקי יכול להוביל לתוצאות מעולות עבור שני הצדדים, לגרום למי ששם את כספו בקופות הגמל לבטוח בה ולקופת הגמל עצמה להרוויח את הנתח המתאים לה.

מצבים של אי וודאות

ישנם מצבים שונים של אי וודאות במשק ולצערנו נראה כי השנים האחרונות מעמידות את רובנו מול אי וודאות. נראה כי התוכניות העסקיות השונות לא תמיד מתממשות וגם אם כן לא בטוח שאלו תמיד לטובתנו. חשוב מאד שכל אחד ינהל לעצמו את הכספים שלו ויבצע משא ומתן עם הקופות השונות בהן הכסף שלו נמצא. במצב של אי וודאות כל אחד רוצה שהכסף שלו יהיה בטוח ולכן ניתן להעלות שאלות בפני הקופות וניתן לצאת למשא ומתן כדי לשלם דמי ניהול נמוכים.

ניהול מו"מ עסקי

כל עסק רוצה שגם העובדים שלו ירוויחו. יש דרך אחת להרוויח וזה על ידי מתן משכורות, אך דרך אחרת היא לצאת למשא ומתן עם חברות קופות הגמל. המשא ומתן יכול להניב תוצאות טובות ולהפוך את הכסף של העובדים ליותר כסף וזאת מבלי שהחברה או העסק יצטרכו להוציא שקל נוסף לטובת המשכורות. את ניהול המשא ומתן ניתן לתת לעובד בכיר בחברה אשר יידע לשמור על האינטרסים של כל אחד מהעובדים. כמובן, גם לאחר המשא ומתן יוכל כל עובד לבחור לנהל את הכספים שלו בצורה שונה מזו שהחברה מציעה לו.

קופות גמל

ישנן צורות שונות לחסוך כספים כאשר קופות גמל נתנות גם הן מענה. כשהעובדים שמים כספים בקופות הגמל הם מקבלים הטבות שונות במס ועבור לא מעט מהעובדים הקופות הללו משמעותיות לא פחות מהמשכורת. קופות הגמל משפיעות על העתיד שלנו ויאפשרו לנו לחיות ברמה זהה לזו שהתרגלנו לאורך שנות העבודה שלנו.

בחירת קופות גמל לחיסכון

כל עובד רשאי לבחון באיזו קופת גמל לשים את חסכונותיו, גם אם המקור שלהם הוא המעסיק אשר מעביר את הכספים לקופה באופן ישיר. לכן לעובד חשוב לבדוק:

  • מהם דמי הניהול של קופת הגמל- כל קופת גמל תדרוש אחוזים שונים עבור ניהול הכספים והעובד או החברה יכולים לצאת למשא ומתן על דמי הניהול.
  • מהן תוצאות הקופה לאחרונה- העובד והחברה יכולים לבדוק את ההיסטוריה של הקופה ולהשוות זאת עם קופות גמל אחרות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה