טיפים לבחירה נכונה של קופת גמל

קופת גמל היא אחד מהכלים הפופולאריים והמשתלמים ביותר לחסכון לטווח הארוך. המפרישים לטובת קופת גמל נהנים מהטבות רבות וזו מהווה אלטרנטיבה או תוספת לחסכון הפנסיוני. למרות שהמעסיק לא מחוייב להפריש לטובת קופת גמל מעסיקים רבים עושים זאת ובכך מזכים את העובדים שלהם ביתרונות רבים. כמובן שמדובר על כלי שאינו מיועד לשכירים בלבד וגם עצמאיים יכולים ואף מתבקשים להקדיש מחשבה לשימוש בכלי נהדר זה.

החוק במדינת ישראל מחייב שכל אדם יפריש לטובת חכון פנסיוני, כאשר בעוד שהבחירה הטבעית היא לבחור בקרן פנסיה, זו בהחלט יכולה להיות מוחלפת בקופת גמל.

בין אם מדובר על עובד שכיר ולבטח כאשר מדובר על עצמאי, זוהי זכותו וחובתו האישית לבחור את קופת הגמל המועדפת עליו. בעוד שבמקרים רבים המעסיק יבחר לעובדיו בקופת הגמל שעימה הוא כבר עובד, חשוב לדעת ולהבהיר כי העובד לא מחויב לברירת המחדל של המעביד שלו ויש לו את הזכות המלאה לבחור באופן עצמאי את קופת הגמל שלו.

לצד הזכות לבחור מוטלת גם אחריות וכשהמבחר הוא רב, המשימה הופכת מורכבת יותר. יותר קופות להשוואה, יותר נתונים להתמודד איתם, יותר זמן להשקיע, פרוייקט.

בכדי להקל עליכם, ריכזנו את הנקודות החשובות שתסייענה לפלס את הדרך בתוך המבחר ולהתמקד אל המוצרים שמתאימים לכם יותר מאחרים.

כיצד מודדים קופת גמל?

בכדי למצוא את קופת הגמל הטובה ביותר, הנכון יהיה להשוות אותה אל האחרות, תוך התייחסות לרף הממוצע כפי שהוא מקובל בשוק.

  • ביצועי הקופה. למרות שאף אחד לא באמת יכול לחזות את העתיד, בהחלט ניתן לבצע הערכות לגביו. ביצועי העבר בהחלט יכולים להעיד על מגמה, על אופי הניהול ועל פרמטרים נוספים שמהווים בסיס ראוי לביצוע הערכות לעתיד.
  • הגוף המנהל. הגוף שמנהל את הקופה ועומד מאחוריה הוא בסיס הפעילות שלה ורמת היציבות שלו מעידה באופן ישיר על מידת היציבות של הקופה. קל מאד לבחון את העניין ובהחלט ראוי לעשות זאת. זה מקום שלא כדאי לקחת בו סיכונים.
  • שירות. זאת נגזרת של הגוף המנהל, ופרמטר שצריך להתייחס אליו בפרופורציה הראויה. שירות הוא לא בהכרח מעידה על טיב ביצועי הקופה, ואחרי הכל התכנסנו כאן בשביל הביצועים, אבל אל לנו לזלזל ברמת השירות, גם אם הוא משני בחשיבותו. היכולת לספק לעמיתים מענה, תמיכה וזמינות היא חשובה ללקוח וככזו מהווה קריטריון נוסף למערכת השיקולים בבחירת קופת גמל.
  • רמת הסיכון. רמת הסיכון שבה מנוהל הקופה עומדת ביחס ישר עם גובה התשואה שמצליחה להשיג הקופה. כל אדם צריך לעשות חשבון עם עצמו ולהבין את משמעות הדבר. רמת סיכון גבוהה יותר פרושה סיכוי גבוה יותר לתשואה גבוהה. מי שלא אוהב סיכונים אל לו להסתנוור מתשואות גבוהות של קופות שסביר מנהלות את הכסף באופן שמתאים פחות לאישיותו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה