מה עשו קופות הגמל - שנת 2009

שנת 2009 עברה וחלפה לה וזה בדיוק הזמן לסכם את ביצועי קופות הגמל בשנה החולפת.
כמובן שקופת גמל הינה תוכנית חיסכון פנסיוני לטווח הארוך לכן בדיקת ביצועי שנה אחת בלבד לא בהכרח מעידה על ביצועי קופת הגמל לאורך השנים. יכול להיות שלקופה המובילה של השנה יש 2-3 שנים רעות מאחוריה כך שהתשואה המצטברת של קופת גמל זאת הינו שלילי או שלאחר ניקוי דמי הניהול נשאר רווח מזערי בלבד. לכן, עליכם לבדוק את ביצועי קופת הגמל האישית שלכם לאורך מספר שנים אחורה. מנתוני הקופות בשנה החולפת ניתן לראות כי הקופות שהשיגו תשואה נמוכה יחסית הינם קופות שהחזיקו מעט מניות והלכו על קו סולידי יותר.

דירוג קופות הגמל שנת 2009:
בקופות הגדולות אלה שמנהלות מעל מיליארד ש"ח נמצאת קופת הגמל גפן של כלל ביטוח (38.38%) עם התשואה הטובה ביותר במקום השני נמצאת דש גמל (36.77%) ובמקום השלישי תמר – כלל ביטוח (36.30%)
בקופות הקטנות קופות המנהלות מעל 300 מיליון ₪ נמצאות הקופות של אנליסט במקום הראשו והשני – גמל כללי ב' (94.13%) וגמל כללי (61.22%) ובמקום השלישי דש פלטינה (53.44%)

דמי הניהול עולים ועולים אז נכון כי משרד האוצר מרשה לגבות דמי ניהול על הקופות עד ל- 2%
אך א תשימו לב דמי הניהול בקופות הגמל קפצו בכ- 50% בשלוש שנים האחרונות מכ- 0.6%
ל- 1.3%. דמי הניהול הגבוהים חותכים נתח נכבד מתשואות הקופות וזאת על חשבון הציבור החוסך לקראת הפנסיה. נכון להיום, ניתן לעבור מקופה לקופה ולהתמקח על דמי הניהול בה, זה חשוב וחיוני לכם בכדי לייצר תשואה גבוהה יותר בקופת הגמל שלכם.
מידע נוסף : תשואות קופות הגמל העשור האחרון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה